Food. Yoga. Wellness. När det medvetna valet blir det självklara

Som kostrådgivare, hälsocoach, yogalärare och föreläsare erbjuder jag flera tjänster för ditt välmående. 

Kale salad with parmesan, pine nuts and pomegranate

Foto: Frida Bengtsson

Kale salad with parmesan, pine nuts and pomegranate

(G) glutenfri

En lättlagad superfoodsallad som passar perfekt till den grillade kycklingen.

Ingredienser 4 portioner

  • ca 1/2 kg grönkål
  • 5 msk rostade pinjenötter
  • 1,5 dl hyvlad parmesan (Parmigiano-Reggiano)
  • 4 msk granatäpplen
  • Dressing: 3 msk balsamvinäger, 4 msk olivolja, 1 msk honung, 1 tsk salt, 1 msk vitvinsvinäger.
  • Valfritt: 4 st kycklingfilér/500 gr kycklinglårfilé, kan bytas mot tex tofu, fisk eller Haloumi.
  • Marinad: Tamarisoja, rapsolja, vitlök, honung

Gör så här:

  • Blanda marinaden till kycklingen och låt marinera så länge som möjligt, max 1 dygn.
  • Blanda ingredienserna till dressingen och rör om ordentligt tills honungen är upplöst.
  • Skär bort stammen på grönkålen och strimla bladen.
  • Blanda kålen med vinigrette och låt den ”marineras” i ca 30 min.
  • Rosta pinjenötterna i en ren halvhet panna med lite salt, tills gyllenbruna.
  • Grilla kycklingen (eller det du valt) tills saften är genomskinlig.
  • Hyvla parmesanen och gröp ur grantaäpplet.
  • Blanda ner granatäpplen, pinjenötter och parmesan i salladen precis före servering.
Boka yogaklass Boka resa Boka onlinekurs