Food. Yoga. Lifestyle. När det medvetna valet blir det självklara

Som kostrådgivare, yogalärare och hälsoföreläsare erbjuder jag flera tjänster för ditt välmående.

Rödkål getost

Rödkål med getost!

En lättlagad vegetarisk rätt som både fungerar som huvudrätt och tillbehör.

Huvudrätt 2 personer/tillbehör 4 personer

Ingredienser:

  • 2 skivor rödkål, ca 2 cm tjocka.
  • 130 gr, getost
  • 10 valnötter
  • Några blad persilja.
  • Acai Honung, olivolja, salt och peppar

Gör så här:

  • Sätt ugnen på 230 grader.
  • Skiva upp rödkålen, lägg på en plåt med bakplåtspapper, ringla olivolja och honung på båda sidorna, salta och peppra.
  • Sätt in rödkålen i ugnen i ca 25 minuter, tills mjuk. Ta en sked och ös lite av spadet över under tiden.
  • Hetta upp en stekpanna, rosta valnötterna i en nya havssalt tills det doftar gott och de fått färg
  • När rödkålen känns klar ta ut ur ugnen strö över grovhackade valnötter och smula över getosten, ringla några droppar honung över.
  • Ändra ugnen till grill och 200 grader
  • Låt stå i ugnen i ca 5 minuter, tills osten blivit mjuk och fått lite färg.
  • Ta ut och strö över några persiljeblad
  • Servera med sallad, kyckling, fisk, kött eller ät som den är.
Boka yogaklass Boka resa Boka Work Life Balance kurs