Food. Yoga. Lifestyle. När det medvetna valet blir det självklara

Som kostrådgivare, yogalärare och hälsoföreläsare erbjuder jag flera tjänster för ditt välmående.

Sparris som ligger på en köksbänk
Sparris med jordgubbar, rostade hasselnötter och brynt smör

Sparris med jordgubb, rostade hasselnötter och brynt smör

Sparris passar till det mesta och går att tillaga på flera sätt. Oavsett hur du väljer att laga den så behöver din inte lång tid. Ånga, rosta, koka, grilla eller stek. Välj själv hur du tillagar sparrisen och sen lägger du på tillbehören. Ett tips är att bryta av stjälken, den nedersta delen, istället för att skära. När man bryter går den av på precis rätt ställe.

Ingredienser, ca 4 personer

  • I knippe Sparris
  • 10 jordgubbar
  • 1/2 dl hasselnötter
  • 25 gr smör
  • havssalt

Gör så här:

  1. Tillaga sparrisen på valfritt sätt, (koka, rosta, ånga, stek eller grilla, max några minuter)
  2. Rosta hasselnötterna tills de fått färg och skalen börjar lossna
  3. Lägg dem sedan på en ren kökshandduk och gnugga bort skalen. Hacka grovt
  4. Lägg smöret in en kastrull och bryn tills gyllenbrunt och doftar nötigt
  5. Lägg sparrisen på en tallrik, strö över hasselnötterna
  6. Ringla över smöret och havssalt
  7. Skiva jordgubbarna tunt och lägg överst
Boka yogaklass Boka resa Boka Work Life Balance kurs